Nazwa i adres jednostki |
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzegowie, ul. Plac Wolności 32, 06-445 Strzegowo |
Wolne stanowisko |
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegowie |
Data ogłoszenia naboru |
24.09.2025r. |
Termin składania dokumentów |
06.10.2025r. |
Miejsce składania dokumentów |
Wymagane dokumenty przesyłać pocztą na adres: Urząd Gminy w Strzegowie, ul. Plac Wolności 32, 06-445 Strzegowo lub składać osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy (pokój nr 1) w nieprzekraczalnym terminie do 06.10.2025r. do godz. 15.00 w zamkniętej kopercie z następującą adnotacją: „Nabór na wolne stanowisko kierownicze urzędnicze - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegowie”. Wyklucza się przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, za wyjątkiem dokumentów opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisanych profilem zaufanym i przesłanych przez system ePUAP lub system e-Doręczenia. Za datę doręczenia dokumentów przyjmuje się datę ich wpływu do Urzędu. |
Wymiar czasu pracy |
Praca w pełnym wymiarze czasu pracy – 40 godzin tygodniowo. |
Wymagania związane ze stanowiskiem: niezbędne i dodatkowe |
1. Wymagania niezbędne: 1) obywatelstwo polskie, 2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 3) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 4) nieposzlakowana opinia, 5) wykształcenie wyższe w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, 6) posiada co najmniej 5-letni staż pracy, w tym co najmniej 3 letni staż pracy w pomocy społecznej, 7) posiada specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 104), 8) znajomość przepisów prawnych m.in. z zakresu: pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustalania i wypłat zasiłków dla opiekunów, pomocy państwa w wychowaniu dzieci, wspierania rodziny i pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, dodatków mieszkaniowych, wspierania kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, finansów publicznych, postępowania administracyjnego, samorządu gminnego, pracowników samorządowych, prawa pracy, ochrony danych osobowych oraz aktów wykonawczych. 2. Wymagania dodatkowe: 1) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi oraz gospodarką finansową jednostki, 2) zdolności organizacyjne, umiejętność pracy w zespole, 3) wysoka odporność na stres, 4) odpowiedzialność, obowiązkowość, dyspozycyjność, systematyczność, komunikatywność, 5) umiejętność obsługi komputera na poziomie dobrym. |
Zakres zadań na stanowisku |
Do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegowie, zwanego w dalszej części ogłoszenia „Ośrodkiem” należeć będzie w szczególności: 1. Kierowanie Ośrodkiem, zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji pracy Ośrodka oraz dokonywanie podziału zadań dla poszczególnych stanowisk pracy, 2. Nadzór nad realizacją zadań wykonywanych przez pracowników, 3. Zatrudnianie i zwalnianie pracowników w Ośrodku, 4. Realizacja zadań określonych statutem, 5. Reprezentowanie Ośrodka wobec organów administracji, instytucji i osób trzecich, 6. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych przyznających lub odmawiających świadczeń w zakresie zadań zleconych gminie, zadań własnych gminy oraz własnych o charakterze obowiązkowym na podstawie upoważnień Wójta Gminy Strzegowo, 7. Wytyczanie na rzecz obywateli powództw o roszczenie alimentacyjne, 8. Nadzór nad gospodarką finansową Ośrodka, 9. Rzetelne, efektywne i celowe wykorzystanie środków finansowych będących w dyspozycji Ośrodka, 10. Składanie Radzie Gminy Strzegowo corocznie sprawozdania z działalności Ośrodka oraz przedstawienie potrzeb w zakresie pomocy społecznej, 11. Przyjmowanie skarg, wniosków i interwencji, 12. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa i rozeznanych potrzeb. |
Informacja o warunkach pracy |
1. Praca w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegowie mieszczącym się w budynku piętrowym, stanowisko pracy usytuowane jest na I piętrze - w budynku brak wind umożliwiających przemieszczanie się wózkiem inwalidzkim. 2. Rodzaj umowy - z kandydatem wyłonionym w wyniku postępowania konkursowego zostanie zawarta umowa o pracę na zasadach przewidzianych w art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1135), 3. Wynagrodzenie określone na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, 4. Praca związana z obsługą monitorów ekranowych co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy. |
Dodatkowe informacje |
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce był niższy niż 6% (zgodnie z art. 13a Ustawy o pracownikach samorządowych - Dz. U. z 2024r., poz. 1135). |
Wymagane dokumenty |
1) list motywacyjny, 2) życiorys – curriculum vitae, z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, 3) kopie dyplomów potwierdzających wymagane wykształcenie, 4) kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu, gdy kandydat jest zatrudniony u innego pracodawcy) 5) kopie innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, posiadane kwalifikacje, opinie, referencje itp. 6) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, 7) pisemne oświadczenie o posiadanym obywatelstwie, 8) pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu w pełni z praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe a także o posiadaniu nieposzlakowanej opinii, 9) podpisane pisemne oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb rekrutacji. List motywacyjny, życiorys oraz pozostałe oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata oraz datą. Kopie dokumentów, o których mowa w pkt 3-5 winny być uwierzytelnione własnym podpisem z klauzulą „za zgodność z oryginałem” oraz datą. W celu umożliwienia weryfikacji prawdziwości dokumentów, które złożono w kopii, kandydat zobowiązany jest do okazania oryginałów tych dokumentów na żądanie komisji. |
Uwagi |
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: pierwszy etap – sprawdzenie ofert pod względem formalno-prawnym, bez udziału kandydatów, drugi etap – komisja rekrutacyjna dokona oceny merytorycznej dokumentów, przeprowadzi test kwalifikacyjny i rozmowę kwalifikacyjną, podczas których zostanie sprawdzony poziom wiedzy kandydata ubiegającego się o stanowisko. Kandydaci o dopuszczeniu do drugiego etapu naboru oraz o jego terminie i miejscu zostaną powiadomieni indywidualnie. Zgodnie z zapisami regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Strzegowo, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 98/2025 Wójta Gminy Strzegowo z dnia 13.08.2025r. Wójt Gminy Strzegowo zastrzega, że może unieważnić nabór bez podania przyczyny. |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Strzegowo