Przetargi

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT o wartości szacunkowej nie przekraczającej progu 30 000,00 euro - Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania: Budowa drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I



ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

o wartości szacunkowej nie przekraczającej progu (30 000,00 euro)

stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych

(tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) określonego w art. 4 pkt. 8

 

 

Gmina Strzegowo zaprasza do złożenia oferty na:

Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania: Budowa drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I

 

 

INFORMACJE OGÓLNE :

 1. Składając ofertę, wykonawca uznaje i akceptuje w pełni wszystkie warunki postawione w niniejszym  zaproszeniu do składania ofert.

 

2.  Od wykonawcy oczekuje się dokładnego zapoznania się i przestrzegania wszystkich instrukcji i warunków zawartych w niniejszym zaproszeniu. 

 

3. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy adresować:

    Urząd Gminy w Strzegowie, ul. Plac Wolności 32, 06-445 Strzegowo.

 

 Strzegowo dnia 11.03.2016 r.

 

 

 I. Nazwa oraz adres zamawiającego:

Gmina Strzegowo, ul. Plac Wolności 32, 06-445 Strzegowo, 

tel. 023 6794004, fax. 023 6794047

http://www.strzegowo.pl

e-mail: ug@strzegowo.pl

Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku, w godzinach 800 – 1600

NIP: 5691759048

REGON: 130378440

 

II. Opis przedmiotu zamówienia:

1. Przedmiot zamówienia:

Niniejsze zamówienie jest współfinansowane z Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 – 2019, Projekt Budowa drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I.

Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego w specjalnościach:

- inżynieryjnej drogowej,

- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych,

- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,

- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych

przy realizacji zadania budowa drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I od km 0+000,00 do km 1+525,84 od drogi gminnej Północnej obwodnicy miejscowości Strzegowo (dz. nr 331/15) poprzez drogę powiatową nr 2352W Strzegowo – Niedzbórz do drogi gminnej Strzegowo – Kuskowo – Wola Kanigowska (ul. Ciechanowska), z wykorzystaniem drogi transportu rolnego (dz. nr 578) w obrębie geodezyjnym Strzegowo – Osada długości 1525,84 m. Etap I obejmuje także przebudowę odcinka drogi gminnej Strzegowo – Budy Strzegowskie o długości 461,40 m.

 

Zakres nadzorowanych robót określa dokumentacja projektowa:

- decyzja Nr 1/2015 sygn. I.6740.382.2015 z dnia 19.08.2015 r. zatwierdzająca projekt budowlany i zezwalająca na realizację inwestycji drogowej

- projekt budowlany budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa – Etap I i II, od km 0+000,00 do km 1+525,84 i od km 0+000,00 do km 1+800,00, branża drogowa, sanitarna, elektryczna, telekomunikacyjna,

- projekt wykonawczy budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa – Etap I i II, od km 0+000,00 do km 1+525,84 i od km 0+000,00 do km 1+800,00, branża drogowa,

- badania geotechniczne podłoża gruntowego budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa – Etap I i II, od km 0+000,00 do km 1+525,84 i od km 0+000,00 do km 1+800,00, branża drogowa,

- projekt stałej organizacji ruchu budowy drogi gminnej  wschodniej obwodnicy Strzegowa – Etap I i II, od km 0+000,00 do km 1+525,84 i od km 0+000,00 do km 1+800,00, branża drogowa,

- opinia Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Olsztynie,

- projekt wykonawczy budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa – Etap I i II, od km 0+000,00 do km 1+525,84 i od km 0+000,00 do km 1+800,00, branża telekomunikacyjna,

- projekt budowlano – wykonawczy budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa, branża elektryczna,

- projekt wykonawczy budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa – Etap I od km 0+000,00 do km 1+525,87, branża sanitarna – sieć kanalizacji deszczowej,

- projekt wykonawczy budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa – Etap I i II, od km 0+000,00 do km 1+525,87, branża sanitarna – sieć wodociągowa,

- szczegółowe specyfikacje techniczne Etap I i II, od km 0+000,00 do km 1+525,84 i od km 0+000,00 do km 1+800,00, branża drogowa,

- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa – Etap I i II, od km 0+000,00 do km 1+525,84 i od km 0+000,00 do km 1+800,00, branża telekomunikacyjna,

- szczegółowa specyfikacja techniczna budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa, branża elektryczna,

- szczegółowe specyfikacje techniczne budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa – Etap I od km 0+000,00 do km 1+525,87, branża sanitarna – sieć kanalizacji deszczowej,

- szczegółowe specyfikacje techniczne budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa – Etap I od km 0+000,00 do km 1+525,87, branża sanitarna – sieć wodociągowa,

 

Ogólny zakres robót:

- roboty drogowe związane z etapem I,

- usunięcie kolizji z siecią telekomunikacyjną,

- roboty energetyczne - oświetlenie projektowanego ronda,

- roboty kanalizacyjne - budowę sieci kanalizacji deszczowej,

- budowa wodociągu.

 

Dla Etapu I przyjęto następujące elementy:

- na odcinku od km 0+000,00 do km 0+249,50, do skrzyżowania z drogą powiatową, gdzie zaprojektowano rondo, jezdnia o szerokości 7,00 m obramowana krawężnikiem betonowym lekkim, przekrój uliczny, chodnik z kostki betonowej po stronie lewej szerokości 1,75 m a po stronie prawej chodnik i ścieżka rowerowa o nawierzchni z kostki betonowej szerokości 3,00 m.

- na odcinku od km 0+314,50 do km 1+525,87 przekrój półuliczny z jezdnią szerokości 6,00 m, prawostronną ścieżką rowerową zamkniętym krawężnikiem lekkim, szerokości 2,50, o nawierzchni z betonu asfaltowego kolorowego (odcieniu czerwonego), z lewostronnym poboczem szerokości 1,50 m i lewostronnym rowem drogowym. Spadek jezdni jednostronny w lewo do rowu.

- na odcinku drogi powiatowej projektuje się poszerzenie istniejącej jezdni do szerokości 6,00 m, prawostronny chodnik szer. 1,50 m z kostki brukowej i lewostronne pobocze szer. 1,50 m. Za rondem projektuje się odcinki obustronnego chodnika szer. po 1,75 m.

- na odcinku drogi gminnej Strzegowo – Budy Strzegowskie projektuje się poszerzenie istniejącej jezdni do szerokości 5,00 m na odcinku od km 0+000,00 do km 0+332,50 i do 6,00 m w obrębie skrzyżowania z obwodnicą od km 0+332,50 do km 0+393,00. Po stronie lewej od km 0+000,00 do km 0+332,50 projektuje się chodnik szer. 1,50 m a po stronie prawej pobocze szer. 1,50 m. Za skrzyżowaniem obustronne pobocza po 1,00 m. Na odcinku istniejącej jezdni o nawierzchni bitumicznej od km 0+393,00 do km 0+461,40 projektuje się odnowę nawierzchni jezdni poprzez wykonanie jednokrotnego powierzchniowego utrwalenia.

Skrzyżowanie z drogą powiatowa nr 2352W projektuje się jako małe rondo. Projektuje się oświetlenie tego ronda za pomocą 4 słupów hybrydowych z oprawami LED. Oprawy oświetleniowe są zasilane energią odnawialną z paneli fotowoltaicznych PV i turbiny wiatrowej, zainstalowanych na słupach.

Przebudowa skrzyżowania obwodnicy z droga powiatową (projektowane rondo) wymaga przebudowy istniejącej infrastruktury teletechnicznej: przebudowę istniejącego kabla światłowodowego. Dla umożliwienia realizacji inwestycji drogowej, należy przebudować kolidujący odcinek kabla światłowodowego poza planowaną jezdnię.

W ramach inwestycji przewidziano uzbrojenie terenu w nową sieć kanalizacji deszczowej, w celu odprowadzenia wód opadowych z projektowanych powierzchni drogi, ronda i chodników. Pozostałe odwodnienie nastąpi poprzez trawiaste zbocza i skarpy, po których wody opadowe odprowadzane są w teren. Na części odcinków projektuje się wykonanie nowych rowów.

Zamówienie obejmuje również budowę sieci wodociągowej w pasie drogowym projektowanej obwodnicy wschodniej Strzegowa i połączenie jej z istniejącymi wodociągami:

- dn 160 w ul. Obwodnica Północna Strzegowa,

- dn 225 w rejonie projektowanego ronda na przedłużeniu ul. Słowackiego i projektowanej Obwodnicy Wschodniej Strzegowa,

- dn 100 w rejonie proj. skrzyżowania projektowanej Obwodnicy Wschodniej Strzegowa,

- dn 160 w rejonie proj. skrzyżowania projektowanej Obwodnicy Wschodniej Strzegowa z ul. Ciechanowską.

Wycinka drzew zostanie dokonana zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r.                              o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 687, z 2014 r. poz. 40, z 2015 r. poz. 1211, 1590). Wycince będą podlegały lasy, które stanowiły własność Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe jak również własność prywatną. Lasy Państwowe dokonają nieodpłatnej wycinki drzew i krzewów oraz je uprzątną. |Drewno pozyskane z tej wycinki drzew i krzewów stanie się nieodpłatnie własnością Lasów Państwowych. Koszty wycinki drzew i krzewów w wieku do 20 lat oraz znajdujących się wcześniej na gruntach prywatnych ponosi Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia.

Wszystkie konary, gałęzie, karpy korzeniowe, itp. pozostałe po Lasach Państwowych, jak i lasach i drzewach znajdujących się wcześniej na gruntach prywatnych (oprócz dłużyc, które należy przekazać zamawiającemu) muszą dodatkowo zostać zagospodarowane przez Wykonawcę np. zrębkowane do celów energetycznych lub zutylizowane w inny sposób. 

Zamówienie obejmuje również stabilizację granic pasa drogowego, przez uprawnionego geodetę, po wykonaniu robót budowlanych, zbrojonymi słupkami z betonu C 20/25, w postaci ściętego ostrosłupa o kwadratowej podstawie z wyrytym na górze krzyżem wystającymi ponad poziom terenu o około 0,10 m. Stabilizacji podlegają wszystkie punkty graniczne pasa drogowego z działkami przyległymi do pasa drogowego. W miejscach, gdzie istnieje zagrożenie bezpieczeństwa dla pieszych i innych użytkowników dróg np. chodniki, zjazdy skrzyżowania dróg granicznik geodezyjny należy wkopać na poziomie gruntu.

 

Do  obowiązków  Wykonawcy  (inspektorów  nadzoru  inwestorskiego)  należeć  będzie w szczególności:

1)      przekazanie wykonawcy robót protokolarnie terenu budowy,

2)       zapoznanie się z opracowaniami projektowymi, umowami o wykonanie robót, warunkami decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz terenem – przed wejściem wykonawców na plac budowy,

3)      reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót lub szczegółowymi specyfikacjami technicznymi, obowiązującymi normami i przepisami, w tym przepisami techniczno – budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej; w tym zakresie Wykonawca ma prawo wydawać wiążące polecenia co do usunięcia nieprawidłowości  lub zagrożeń, wykonania prób  lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących  prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych;

4)      uczestniczenie we wszystkich czynnościach, do dokonania których zobowiązany jest Zamawiający, a dotyczących prac budowlanych realizowanych przez wykonawcę robót budowlanych w okresie obowiązywania umowy, w tym uczestniczenie w naradach technicznych, problemowych i innych organizowanych przez którąkolwiek ze stron procesu inwestycyjnego,

5)      niezwłoczne informowanie Zamawiającego o zamiarze zawarcia lub zawarciu przez wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą,

6)      współpraca z Zamawiającym, jednostką projektową i wykonawcą robót budowlanych w zakresie realizowanych robót budowlanych, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego celem wspólnego poszukiwania rozwiązań bieżących problemów,

7)      pisemne informowanie Zamawiającego o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w ich realizacji. W trakcie prowadzenia robót przez Wykonawcę robót budowlanych co najmniej dwa razy w tygodniu pisemna informacja o zrealizowanych w danym dniach robotach (wraz z dokumentacją fotograficzną przekazywaną do zgrania na komputer Zamawiającego) i informacja o planowanych robotach na następne dni robocze. W okresie, w którym nie będą prowadzone roboty pisemna informacja przekazywana według potrzeb lub na każde żądanie Zamawiającego.

8)      potwierdzanie raportów dotyczących stanu zaawansowania realizacji zadania, sporządzonych przez Wykonawcę robót budowlanych, w rozbiciu na poszczególne elementy zamówienia przedstawione w tabeli znajdującej się w formularzu ofertowym postępowania przetargowego na roboty budowlane wraz z planowanymi terminami zakończenia elementu robót.

9)      weryfikacja dokumentów dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych związanych z odbiorami robót budowlanych (odbiorem robót zanikających i ulegających zakryciu, odbiorem technicznym i odbiorem końcowym), w tym m. in. atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań itp., sprawdzania protokołów oraz kontrola materiałów i urządzeń przed ich wbudowaniem,

10)  sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym oraz rachunkowym protokołów odbioru w zakresie wykonywanych robót, kontrola jakości i wartości wykonanych robót budowlanych przed odbiorami robót zanikających i ulegających zakryciu, technicznym i końcowym oraz kontrola prawidłowości wykonania zafakturowanych robót,

11)  sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,

12)  nadzór nad terminowością realizacji robót budowlanych, w szczególności w zakresie dotrzymania terminu ich zakończenia,

13)  dokonywanie odbiorów robót budowlanych (odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, odbioru technicznego i odbioru końcowego) potwierdzanych stosownymi zapisami w dzienniku budowy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, normami budowlanymi oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych inwestycji oraz udział w przystąpienia do użytkowania obiektu,

14)  uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych,

15)  potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy,

16)  udział w komisji powołanej przez Zamawiającego do określenia ewentualnych robót zamiennych, sprawdzanie pod względem merytorycznym konieczności wykonania robót zamiennych zaproponowanych przez komisję,

17)  uzgadnianie z Zamawiającym i wykonawcą robót budowlanych wartości robót „zaniechanych”. 

18)  kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszelkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót,

19)  sporządzanie protokołów konieczności – jeżeli wystąpi taka potrzeba,

20)  kompletowanie i kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od wykonawcy, niezbędnych do odbioru,

21)  pomoc zamawiającemu w przygotowaniu dokumentów, warunkujących zgodne z prawem rozpoczęcie przedmiotu umowy,

22)  realizacja inwestycji zgodnie z aktualną decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, itp.,

23)  pomoc Wykonawcy robót budowlanych w uzyskaniu stanowiska organu nadzoru budowlanego o możliwości przystąpienia do użytkowania obiektu (ewentualnie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego), poprzez weryfikację dokumentów składanych przez Wykonawcę robót budowlanych.

24)  kontrolowanie robót budowlanych przez inspektorów nadzoru odpowiednich branż, sprawujących nadzór inwestorski w imieniu Zamawiającego, w odstępach czasu zapewniających właściwą i skuteczną kontrolę nadzorowanych prac (potwierdzone wpisami w dzienniku budowy) oraz na każde żądanie Zamawiającego,

25)  nadzorowanie przestrzegania przez wykonawców zasad bhp i p.poż.,

26)  zawiadomienie odpowiednich organów o wypadkach naruszenia prawa budowlanego stwierdzonych w toku realizacji budowy, dotyczących bezpieczeństwa budowy,

27)  żądanie usunięcia z placu budowy osób niekompetentnych lub innych osób zatrudnionych przez wykonawcę, które utrudniają realizację inwestycji lub powodują jakiekolwiek zagrożenie w trakcie realizacji inwestycji,

28)  zajmowanie stanowiska co do sposobu zabezpieczenia wszelkich wykopalisk odkrytych przez wykonawcę na placu budowy,

29)  pełna dyspozycyjność wobec wykonawcy robót i Zamawiającego – niezwłoczne stawianie się na uzasadnione wezwanie telefoniczne lub inne wykonawcy robót, potwierdzone wpisem do dziennika budowy,

30)  uczestniczenie w naradach koordynacyjnych w trakcie realizacji robót, pisemne zgłaszanie Zamawiającemu informacji dotyczących ewentualnych zakłóceń związanych z realizacją prac (sporządzanie notatek i protokołów z tych narad),

31)  zapewnienie we własnym zakresie transportu w celu dotarcia na budowę,

32)  sprawdzanie dokumentacji powykonawczej oraz wszystkich dokumentów dostarczonych przez wykonawcę robót pod względem ich kompletności, treści merytorycznej i finansowej (pisemne poświadczenie kompletności dokumentów),

33)  zapewnienie sprawowania nadzoru inwestorskiego w sposób nieprzerwany i niezakłócony, a w przypadku niemożliwości podjęcia czynności określonych w umowie, zapewnienie uprawnionego zastępstwa,

34)  przekazywanie Zamawiającemu wszelkiej dokumentacji technicznej dotyczącej realizacji inwestycji niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni od jej sporządzenia/uzyskania,

35)  przeprowadzenie przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji przez Wykonawcę robót budowlanych,

36)  nadzór nad przestrzeganiem warunków karty gwarancyjnej wystawionej przez Wykonawcę robót budowlanych w okresie udzielonej gwarancji,

2. Uprawnienia inspektora nadzoru inwestorskiego określa ustawa z dnia z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.).

 3. Wszelkie koszty, w  tym związane z dojazdem i przyjazdem na miejsce  realizacji umowy oraz  koszty  materiałów  potrzebnych  do  realizacji  zadania  ponosi  we własnym  zakresie Wykonawca, bez praw ich zwrotu od Zamawiającego.

4. Zaleca się, aby wykonawca na własną odpowiedzialność i ryzyko obejrzał miejsce robót oraz zgromadził wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty i podpisania umowy.

5. Rodzaj zamówienia – Usługi

6. Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

71247000-1  Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacją

 

III. Termin realizacji/wykonania zamówienia:

Zamówienie zostaje zawarte na okres realizacji robót budowlanych, których przewidywany termin zakończenia upływa w dniu 31.10.2016 r.

Faktyczny  termin  pełnienia  nadzoru  inwestorskiego obejmuje  okres od  daty przekazania placu budowy Wykonawcy robót budowlanych, do dnia dokonania odbioru końcowego bez uwag, przekazania Zamawiającemu wszystkich znajdujących się w posiadaniu Wykonawcy dokumentów i uzyskania stanowiska organu nadzoru budowlanego o możliwości przystąpienia do użytkowania obiektu po złożeniu zawiadomienia o zakończeniu budowy przez Wykonawcę (ewentualnie uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego, jeżeli nadzór budowlany zażąda jej zamiast zawiadomienia o zakończeniu budowy).

 

IV. Opis sposobu obliczenia ceny:

1. Cena oferty jest ceną ryczałtową. Wynagrodzenie należne wykonawcy będzie miało charakter ryczałtowy.

Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny ten rodzaj wynagrodzenia określa w art. 632 następująco:

§ 1. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.

§ 2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może podwyższyć ryczałt lub rozwiązać umowę.

2. Cena  ofertowa powinna obejmować wszystkie wymagania niniejszego zaproszenia do składania ofert oraz obejmować wszelkie koszty jakie poniesie wykonawca z tytułu należytej i zgodnej z przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.

3. Cena oferty  musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje.

4. Cena może być tylko jedna.

5. Cena oferty określona przez wykonawcę, zostanie ustalona na okres ważności umowy i nie będzie podlegała zmianom.

 

V. Opis sposobu przygotowania oferty:

1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie przez jednego wykonawcę więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania alternatyw­ne, spowoduje jej odrzucenie.

2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

3. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

4. Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami musi być sporządzona przez Wykonawcę ściśle według postanowień zaproszenia do składania ofert.

5. Oferta musi być sporządzona według wzoru formularza oferty stanowiącego załącznik do zaproszenia do składania ofert.

6. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania lub ręcznie długopisem bądź niezmywalnym atramentem. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.

7. Proponuje się, aby wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami były kolejno ponumerowane i złączone w sposób trwały oraz na każdej stronie podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, przy czym co najmniej w miejscach wskazanych przez Zamawiającego (formularz oferty, oświadczenia) podpis powinien być czytelny (imię i nazwisko). Pozostałe strony mogą być parafowane.

8. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę i opatrzone datami ich dokonania.

9. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom.

10. Na ofertę powinny składać następujące dokumenty:

- formularz oferty,

- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

- wykaz wykonanych usług wraz z dowodami, potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,

- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,

- oświadczenie dotyczące posiadania wymaganych uprawnień,

- odpowiednie pełnomocnictwa wraz z dokumentem potwierdzającym umocowanie do udzielania pełnomocnictw (jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik),

- dowód wniesienia wadium.

11. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu/kopercie oznaczonej nazwą i adresem Zamawiającego oraz opisanych w następujący sposób:

 

 „Urząd Gminy w Strzegowie, 06-445 Strzegowo, ul. Plac Wolności 32

Oferta w postępowaniu na zadanie: Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania: Budowa drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I

Nie otwierać przed 21.03.2016 r. godz. 1230

12. Na opakowaniu należy podać nazwę i adres Wykonawcy, by umożliwić zwrot nie otwartej oferty w przypadku dostarczenia jej Zamawiającemu po terminie.

13. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę wyłącznie przed terminem składania ofert i pod warunkiem, że przed upływem tego terminu Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty. Powiadomienie to musi być opisane w sposób wskazany w pkt 11 oraz dodatkowo oznaczone słowami „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.

14. Zamawiający może żądać, w wyznaczonym przez siebie terminie, uzupełnienia dokumentów oraz złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

 

VI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:

1. Oferty należy składać w  Urzędzie Gminy w Strzegowie pok. nr 1 (sekretariat) w terminie do dnia  21.03.2016 r. do godz. 1200.

2. Ofertę złożoną po terminie składania ofert Zamawiający zwróci bez otwierania po upływie terminu składania ofert. Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego, a nie datę i godzinę jej wysłania przez Wykonawcę (np. przesyłką pocztową lub kurierską).

3. Otwarcie  ofert nastąpi w dniu 21.03.2016 r. o godz. 1230  w pokoju Nr 9 w siedzibie zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy w Strzegowie, 06-445 Strzegowo, ul. Plac Wolności 32.

4. Otwarcie ofert będzie jawne. Wykonawcy mogą być obecni przy otwieraniu ofert.

5. W przypadku nieobecności Wykonawcy przy otwieraniu ofert, Zamawiający prześle na jego pisemny wniosek, informację zawierającą nazwy i adresy Wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz ich ceny.

6. Podczas otwarcia ofert zamawiający poda, nazwy (firmę) oraz adres wykonawców, których oferta będzie otwierana, a także informacje dotyczące ceny oferty.

 

VII Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

1. Jej treść nie odpowiada treści zaproszenia do składania ofert,

2. Zostanie złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu,

3. Jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, w tym kodeksu cywilnego,

4. Wykonawca w wyznaczonym przez zamawiającego terminie nie przedłożył wymaganych dokumentów oraz wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.

 

 

VIII. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

1. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, którego oferta będzie przedstawiała najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą sumę punktów w kryterium:

Najniższa cena  - 100%

2. Oferta najtańsza spośród ofert nieodrzuconych otrzyma 100 punktów. Pozostałe proporcjonalnie mniej, według formuły:

 

                                                   cena najniższa

punktacja badanej oferty =    -----------------------     x 100

                                                 cena badanej oferty

 

3. Zamawiający poprawi w ofercie:

1) oczywiste omyłki pisarskie;

2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.

4. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium.

5. Udzielenie zamówienia możliwe jest w przypadku otrzymania co najmniej jednej ważnej oferty.

6. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, wezwie on wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym przez niego terminie ofert dodatkowych.

7. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

8. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty, o:

1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), siedzibę i adres zamieszkania i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru

2) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie,

3) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;

8. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejsza spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny.

 

IX. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny  spełnienia tych warunków:

 

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia:

Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, - w tym okresie wykonał co najmniej 1 zadanie polegające na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad budową, przebudową, rozbudową, remontem bądź modernizacją drogi o nawierzchni asfaltowej o wartości robót budowlanych nad którymi pełniony był nadzór inwestorski, nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto.

Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia,  w oparciu o informacje zawarte w  wykazie wykonanych usług (wzór wykazu stanowi załącznik Nr 2) oraz dowody potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,

Wykaz wykonanych usług powinien zawierać wszystkie wykonane przez Wykonawcę  zadania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, których wartość robót budowlanych nad którymi pełniony był nadzór inwestorski nad budową, przebudową, rozbudową, remontem bądź modernizacją drogi o nawierzchni asfaltowej, była nie mniejsza niż 2 000 000,00 zł brutto, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane.

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że osoby, które będą uczestniczyć  w wykonywaniu zamówienia posiadają następujące uprawnienia budowlane wymagane przepisami ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.):

- uprawnienia budowlane do kierowania (sprawowania nadzoru inwestorskiego) robotami w specjalności inżynieryjnej drogowej,

- uprawnienia budowlane do kierowania (sprawowania nadzoru inwestorskiego) robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych,

- uprawnienia budowlane do kierowania (sprawowania nadzoru inwestorskiego)   robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,

- uprawnienia budowlane do kierowania (sprawowania nadzoru inwestorskiego) robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.

Uprawnienia budowlane odpowiadające powyższym uprawnieniom, a nadane na podstawie wcześniej obowiązujących  przepisów będą traktowane na równi z  uprawnieniami określonymi w warunku. Kwalifikacje zawodowe nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej będą uznawane zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia w oparciu o:

- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (wzór wykazu stanowi załącznik nr 3),

- oświadczenie że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (wzór wykazu stanowi załącznik nr 4),

 

X. Wymagania dotyczące wadium:

1. Wykonawca przystępujący do zaproszenia do składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 1 800,00 zł, słownie: jeden tysiąc osiemset złotych gr. 00/100 przed upływem terminu składania ofert.

2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

1) pieniądzu;

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,

z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

3) gwarancjach bankowych;

4) gwarancjach ubezpieczeniowych;

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. B ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).

3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Strzegowie nr konta 03 8238 0009 0000 0648 2000 0002. W tytule wpłaty należy dokładnie określić jakiego zaproszenia do składania ofert przelew dotyczy.

4. Wniesienie wadium w formie przelewu pieniężnego oznacza uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.

5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego 06-445 Strzegowo ul. Plac Wolności 32 w sekretariacie pok. Nr 1 lub dołączyć do oferty. Z dokumentu tego musi wynikać, że gwarancja/poręczenie jest nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja/poręczenie nie może w swojej treści uzależniać wypłaty wadium od potwierdzenia przez bank, jakąkolwiek inną osobę trzecią lub instytucję podpisów osób złożonych pod żądaniem wypłaty wadium w imieniu zamawiającego. Wypłata kwoty wadium nie może być też uwarunkowana żadnymi innymi formalnościami koniecznymi do spełnienia ani dokumentami koniecznymi do złożenia wraz z żądaniem wypłaty wadium. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać okres bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 30 dni kalendarzowych od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium.

6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwróci również niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w rozdziale V ust. 14 niniejszego  zaproszenia do składania ofert z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył wymaganych dokumentów lub wyjaśnień, nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w rozdziale VIII ust. 3 niniejszego  zaproszenia do składania ofert, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

8.  Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,

2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

 

XIII. Termin związania ofertą:

1. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni.

2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

3. W uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres oraz o przedłużenie ważności lub wniesienie nowego wadium, jeżeli było wymagane.

4. Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą nie powoduje utraty wadium – jeżeli wadium było wymagane.

 

XIV. Wykluczenie wykonawców:

Z postepowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców którzy:

a) nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu,

b) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą, jeżeli wadium było wymagane.

 

XV. Unieważnienie postępowania:

1. Postępowanie o udzielenie zamówienia unieważnia się w przypadkach, gdy:

1) nie wpłynęła żadna ważna oferta niepodlegająca odrzuceniu;

2) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

3) wystąpiła zmiana okoliczności, powodująca, że prowadzenie postępowania lub realizacja zamówienia nie leżą w interesie zamawiającego;

4) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy;

5) przed wyłonieniem wykonawcy zachodzi konieczność istotnej modyfikacji w przedmiocie zamówienia;

2. Postępowanie może być unieważnione bez podania przyczyny, w każdym momencie, przed otwarciem ofert.

 

XVI. Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcą:

Oświad­czenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się faksem (236794085) lub drogą elektroniczną (ug@strzegowo.pl). Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują korespondencję za pomocą faksu lub drogą elektroniczną – każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

Osobami upoważnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są pracownicy Urzędu Gminy w Strzegowie:

Damian Sobiecki,  pok. nr 11 tel. 23 6794004 wew. 18.

 

XVII. Postanowienia końcowe:

1. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w projekcie umowy załączonym do zaproszenia do składania ofert – załącznik nr 5. W sporządzonej ofercie wykonawca musi uwzględnić zapisy projektu umowy.

2. Rozliczenia pomiędzy zamawiającym a wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich

3. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy Kodeks Cywilny.

 

Załączniki:

Załącznik Nr 1 - Formularz ofertowy,

Załącznik Nr 2 - Wykaz wykonanych usług,

Załącznik Nr 3 - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,

Załącznik Nr 4 - Oświadczenie dotyczące posiadania wymaganych uprawnień,

Załącznik Nr 5 - Projekt umowy,

Załącznik Nr 6 - Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,

Załącznik Nr 7 - Dokumentacja projektowa,

Załącznik Nr 8 - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,

Załącznik Nr 9 - Przedmiar robót.

 

 

Wójt Gminy Strzegowo

/-/ Wiesław Zalewski

 

Wiadomości powiązane

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wójt
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 marca 2016 11:19
Dokument wprowadzony do BIP przez: Damian Sobiecki
Ilość wyświetleń: 2749
16 marca 2016 13:45 (Damian Sobiecki) - Dodanie załącznika [zawiadomienie_o_uniewaznieniu_postepowania.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 marca 2016 12:12 (Damian Sobiecki) - Opublikowanie dokumentu.
11 marca 2016 11:56 (Damian Sobiecki) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_95__przedmiar_robot_budowy_drogi_gminnej_wschodniej_obwo dnicy_strzegowa__etap_i_branza_sanitarna__siec_wodociagowa.pdf] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)