Strzegowo 16.03.2016 r.
271.4.2016
Zamawiający:
Gmina Strzegowo
06-445 Strzegowo
ul. Plac Wolności 32
Wszyscy uczestnicy
postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego
Dotyczy przetargu nieograniczonego na: Budowa drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I
Postępowanie jest przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych numer ogłoszenia o zamówieniu: 22777 - 2016; data zamieszczenia: 04.03.2016.
ZMIANA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ)
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 i 4 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) zamawiający dokonuje poniższych zmian treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
1. W rozdziale III Opis przedmiotu zamówienia ust. 1 w SIWZ jest:
„1. Przedmiot zamówienia:
Niniejsze zamówienie jest współfinansowane z Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 – 2019, Projekt Budowa drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I.
Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I od km 0+000,00 do km 1+525,84 od drogi gminnej Północnej obwodnicy miejscowości Strzegowo (dz. nr 331/15) poprzez drogę powiatową nr 2352W Strzegowo – Niedzbórz do drogi gminnej Strzegowo – Kuskowo – Wola Kanigowska (ul. Ciechanowska), z wykorzystaniem drogi transportu rolnego (dz. nr 578) w obrębie geodezyjnym Strzegowo – Osada długości 1525,84 m. Etap I obejmuje także przebudowę odcinka drogi gminnej Strzegowo – Budy Strzegowskie o długości 461,40 m
Ogólny zakres robót:
- roboty drogowe związane z etapem I,
- usunięcie kolizji z siecią telekomunikacyjną,
- roboty energetyczne - oświetlenie projektowanego ronda,
- roboty kanalizacyjne - budowę sieci kanalizacji deszczowej,
- budowa wodociągu
Dla Etapu I przyjęto następujące elementy:
- na odcinku od km 0+000,00 do km 0+249,50, do skrzyżowania z drogą powiatową, gdzie zaprojektowano rondo, jezdnia o szerokości 7,00 m obramowana krawężnikiem betonowym lekkim, przekrój uliczny, chodnik z kostki betonowej po stronie lewej szerokości 1,75 m a po stronie prawej chodnik i ścieżka rowerowa o nawierzchni z kostki betonowej szerokości 3,00 m.
- na odcinku od km 0+314,50 do km 1+525,87 przekrój półuliczny z jezdnią szerokości 6,00 m, prawostronną ścieżką rowerową zamkniętym krawężnikiem lekkim, szerokości 2,50, o nawierzchni z betonu asfaltowego kolorowego (odcieniu czerwonego), z lewostronnym poboczem szerokości 1,50 m i lewostronnym rowem drogowym. Spadek jezdni jednostronny w lewo do rowu.
- na odcinku drogi powiatowej projektuje się poszerzenie istniejącej jezdni do szerokości 6,00 m, prawostronny chodnik szer. 1,50 m z kostki brukowej i lewostronne pobocze szer. 1,50 m. Za rondem projektuje się odcinki obustronnego chodnika szer. po 1,75 m.
- na odcinku drogi gminnej Strzegowo – Budy Strzegowskie projektuje się poszerzenie istniejącej jezdni do szerokości 5,00 m na odcinku od km 0+000,00 do km 0+332,50 i do 6,00 m w obrębie skrzyżowania z obwodnicą od km 0+332,50 do km 0+393,00. Po stronie lewej od km 0+000,00 do km 0+332,50 projektuje się chodnik szer. 1,50 m a po stronie prawej pobocze szer. 1,50 m. Za skrzyżowaniem obustronne pobocza po 1,00 m. Na odcinku istniejącej jezdni o nawierzchni bitumicznej od km 0+393,00 do km 0+461,40 projektuje się odnowę nawierzchni jezdni poprzez wykonanie jednokrotnego powierzchniowego utrwalenia.
Skrzyżowanie z drogą powiatowa nr 2352W projektuje się jako małe rondo. Projektuje się oświetlenie tego ronda za pomocą 4 słupów hybrydowych z oprawami LED. Oprawy oświetleniowe są zasilane energią odnawialną z paneli fotowoltaicznych PV i turbiny wiatrowej, zainstalowanych na słupach.
Przebudowa skrzyżowania obwodnicy z droga powiatową (projektowane rondo) wymaga przebudowy istniejącej infrastruktury teletechnicznej: przebudowę istniejącego kabla światłowodowego. Dla umożliwienia realizacji inwestycji drogowej, należy przebudować kolidujący odcinek kabla światłowodowego poza planowaną jezdnię.
W ramach inwestycji przewidziano uzbrojenie terenu w nową sieć kanalizacji deszczowej, w celu odprowadzenia wód opadowych z projektowanych powierzchni drogi, ronda i chodników. Pozostałe odwodnienie nastąpi poprzez trawiaste zbocza i skarpy, po których wody opadowe odprowadzane są w teren. Na części odcinków projektuje się wykonanie nowych rowów.
Zamówienie obejmuje również budowę sieci wodociągowej w pasie drogowym projektowanej obwodnicy wschodniej Strzegowa i połączenie jej z istniejącymi wodociągami:
- dn 160 w ul. Obwodnica Północna Strzegowa,
- dn 225 w rejonie projektowanego ronda na przedłużeniu ul. Słowackiego i projektowanej Obwodnicy Wschodniej Strzegowa,
- dn 100 w rejonie proj. skrzyżowania projektowanej Obwodnicy Wschodniej Strzegowa,
- dn 160 w rejonie proj. skrzyżowania projektowanej Obwodnicy Wschodniej Strzegowa z ul. Ciechanowską.
Wycinka drzew zostanie dokonana zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 687, z 2014 r. poz. 40, z 2015 r. poz. 1211, 1590). Wycince będą podlegały lasy, które stanowiły własność Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe jak również własność prywatną. Lasy Państwowe dokonają nieodpłatnej wycinki drzew i krzewów oraz je uprzątną. |Drewno pozyskane z tej wycinki drzew i krzewów stanie się nieodpłatnie własnością Lasów Państwowych. Koszty wycinki drzew i krzewów w wieku do 20 lat oraz znajdujących się wcześniej na gruntach prywatnych ponosi Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia.
Wszystkie konary, gałęzie, karpy korzeniowe, itp. pozostałe po Lasach Państwowych, jak i lasach i drzewach znajdujących się wcześniej na gruntach prywatnych (oprócz dłużyc, które należy przekazać zamawiającemu) muszą dodatkowo zostać zagospodarowane przez Wykonawcę np. zrębkowane do celów energetycznych lub zutylizowane w inny sposób.
Zamówienie obejmuje również stabilizację granic pasa drogowego, przez uprawnionego geodetę, po wykonaniu robót budowlanych, zbrojonymi słupkami z betonu C 20/25, w postaci ściętego ostrosłupa o kwadratowej podstawie z wyrytym na górze krzyżem wystającymi ponad poziom terenu o około 0,10 m. Stabilizacji podlegają wszystkie punkty graniczne pasa drogowego z działkami przyległymi do pasa drogowego. W miejscach, gdzie istnieje zagrożenie bezpieczeństwa dla pieszych i innych użytkowników dróg np. chodniki, zjazdy skrzyżowania dróg granicznik geodezyjny należy wkopać na poziomie gruntu.”
W rozdziale III Opis przedmiotu zamówienia ust. 1 w SIWZ powinno być:
„1. Przedmiot zamówienia:
Niniejsze zamówienie jest współfinansowane z Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 – 2019, Projekt Budowa drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I.
Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I od km 0+000,00 do km 1+525,84 od drogi gminnej Północnej obwodnicy miejscowości Strzegowo (dz. nr 331/15) poprzez drogę powiatową nr 2352W Strzegowo – Niedzbórz do drogi gminnej Strzegowo – Kuskowo – Wola Kanigowska (ul. Ciechanowska), z wykorzystaniem drogi transportu rolnego (dz. nr 578) w obrębie geodezyjnym Strzegowo – Osada długości 1525,84 m. Etap I obejmuje także przebudowę odcinka drogi gminnej Strzegowo – Budy Strzegowskie o długości 461,40 m
Ogólny zakres robót:
- roboty drogowe związane z etapem I,
- usunięcie kolizji z siecią telekomunikacyjną,
- roboty energetyczne - oświetlenie projektowanego ronda,
- roboty kanalizacyjne - budowę sieci kanalizacji deszczowej,
- budowa wodociągu
Dla Etapu I przyjęto następujące elementy:
- na odcinku od km 0+000,00 do km 0+249,50, do skrzyżowania z drogą powiatową, gdzie zaprojektowano rondo, jezdnia o szerokości 7,00 m obramowana krawężnikiem betonowym lekkim, przekrój uliczny, chodnik z kostki betonowej po stronie lewej szerokości 1,75 m a po stronie prawej chodnik i ścieżka rowerowa o nawierzchni z kostki betonowej szerokości 3,00 m.
- na odcinku od km 0+314,50 do km 1+525,87 przekrój półuliczny z jezdnią szerokości 6,00 m, prawostronną ścieżką rowerową zamkniętym krawężnikiem lekkim, szerokości 2,50, o nawierzchni z betonu asfaltowego kolorowego (odcieniu czerwonego), z lewostronnym poboczem szerokości 1,50 m i lewostronnym rowem drogowym. Spadek jezdni jednostronny w lewo do rowu.
- na odcinku drogi powiatowej projektuje się poszerzenie istniejącej jezdni do szerokości 6,00 m, prawostronny chodnik szer. 1,50 m z kostki brukowej i lewostronne pobocze szer. 1,50 m. Za rondem projektuje się odcinki obustronnego chodnika szer. po 1,75 m.
- na odcinku drogi gminnej Strzegowo – Budy Strzegowskie projektuje się poszerzenie istniejącej jezdni do szerokości 5,00 m na odcinku od km 0+000,00 do km 0+332,50 i do 6,00 m w obrębie skrzyżowania z obwodnicą od km 0+332,50 do km 0+393,00. Po stronie lewej od km 0+000,00 do km 0+332,50 projektuje się chodnik szer. 1,50 m a po stronie prawej pobocze szer. 1,50 m. Za skrzyżowaniem obustronne pobocza po 1,00 m. Na odcinku istniejącej jezdni o nawierzchni bitumicznej od km 0+393,00 do km 0+461,40 projektuje się odnowę nawierzchni jezdni poprzez wykonanie jednokrotnego powierzchniowego utrwalenia.
Skrzyżowanie z drogą powiatowa nr 2352W projektuje się jako małe rondo. Projektuje się oświetlenie tego ronda za pomocą 4 słupów hybrydowych z oprawami LED. Oprawy oświetleniowe są zasilane energią odnawialną z paneli fotowoltaicznych PV i turbiny wiatrowej, zainstalowanych na słupach.
Przebudowa skrzyżowania obwodnicy z droga powiatową (projektowane rondo) wymaga przebudowy istniejącej infrastruktury teletechnicznej: przebudowę istniejącego kabla światłowodowego. Dla umożliwienia realizacji inwestycji drogowej, należy przebudować kolidujący odcinek kabla światłowodowego poza planowaną jezdnię.
W ramach inwestycji przewidziano uzbrojenie terenu w nową sieć kanalizacji deszczowej, w celu odprowadzenia wód opadowych z projektowanych powierzchni drogi, ronda i chodników. Pozostałe odwodnienie nastąpi poprzez trawiaste zbocza i skarpy, po których wody opadowe odprowadzane są w teren. Na części odcinków projektuje się wykonanie nowych rowów.
Zamówienie obejmuje również budowę sieci wodociągowej w pasie drogowym projektowanej obwodnicy wschodniej Strzegowa i połączenie jej z istniejącymi wodociągami:
- dn 160 w ul. Obwodnica Północna Strzegowa,
- dn 225 w rejonie projektowanego ronda na przedłużeniu ul. Słowackiego i projektowanej Obwodnicy Wschodniej Strzegowa,
- dn 100 w rejonie proj. skrzyżowania projektowanej Obwodnicy Wschodniej Strzegowa,
- dn 160 w rejonie proj. skrzyżowania projektowanej Obwodnicy Wschodniej Strzegowa z ul. Ciechanowską.
Wycinka drzew zostanie dokonana zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 687, z 2014 r. poz. 40, z 2015 r. poz. 1211, 1590). Wycince będą podlegały lasy, które stanowiły własność Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe jak również własność prywatną. Lasy Państwowe dokonają nieodpłatnej wycinki drzew i krzewów oraz je uprzątną. |Drewno pozyskane z tej wycinki drzew i krzewów stanie się nieodpłatnie własnością Lasów Państwowych. Koszty wycinki drzew i krzewów w wieku do 20 lat oraz znajdujących się wcześniej na gruntach prywatnych ponosi Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia.
Wszystkie konary, gałęzie, karpy korzeniowe, itp. pozostałe po Lasach Państwowych, jak i lasach i drzewach znajdujących się wcześniej na gruntach prywatnych (oprócz dłużyc, które należy przekazać zamawiającemu) muszą dodatkowo zostać zagospodarowane przez Wykonawcę np. zrębkowane do celów energetycznych lub zutylizowane w inny sposób.
Zamówienie obejmuje również stabilizację granic pasa drogowego, przez uprawnionego geodetę, po wykonaniu robót budowlanych, zbrojonymi słupkami z betonu C 20/25, w postaci ściętego ostrosłupa o kwadratowej podstawie z wyrytym na górze krzyżem wystającymi ponad poziom terenu o około 0,10 m. Stabilizacji podlegają wszystkie punkty graniczne pasa drogowego z działkami przyległymi do pasa drogowego. W miejscach, gdzie istnieje zagrożenie bezpieczeństwa dla pieszych i innych użytkowników dróg np. chodniki, zjazdy skrzyżowania dróg granicznik geodezyjny należy wkopać na poziomie gruntu.
W przypadku, gdy zamontowane w 2015 roku oświetlenie hybrydowe koliduje z zaprojektowanymi elementami obwodnicy, oświetlenie to należy zdemontować, a następnie zamontować w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym po wykonaniu niezbędnych robót np. na etapie instalowania znaków drogowych. Roboty te należy wykonać zgodnie z ustawą z dnia z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.), tzn. w przypadku konieczności uzyskania np. zgłoszenia na budowę, obowiązkiem Wykonawcy jest opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej i uzyskanie takiego zgłoszenia na podstawie udzielonego przez zamawiającego pełnomocnictwa (upoważnienia).
Istniejące oświetlenie hybrydowe zostało zamontowane w oparciu o zgłoszenie budowy (robót budowlanych) z dnia 02.03.2015 r. polegających na przebudowie pasa drogowego w zakresie montażu oświetlenia (lamp hybrydowych).”
2. W rozdziale XIV Opis sposobu przygotowania oferty ust. 13 w SIWZ jest:
„13. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu/kopercie oznaczonej nazwą i adresem Zamawiającego oraz opisanych w następujący sposób:
„Urząd Gminy w Strzegowie, ul. Plac Wolności 32, 06 – 445 Strzegowo
Oferta w postępowaniu na budowę drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I
NIE OTWIERAĆ przed dniem 21.03.2016 roku, godz. 13:15”.”
W rozdziale XIV Opis sposobu przygotowania oferty ust. 13 w SIWZ powinno być:
„13. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu/kopercie oznaczonej nazwą i adresem Zamawiającego oraz opisanych w następujący sposób:
„Urząd Gminy w Strzegowie, ul. Plac Wolności 32, 06 – 445 Strzegowo
Oferta w postępowaniu na budowę drogi gminnej - wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap I
NIE OTWIERAĆ przed dniem 31.03.2016 roku, godz. 13:15”.”
3. W rozdziale XV Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert w SIWZ jest:
„1. Oferty należy składać w Urzędzie Gminy w Strzegowie pok. nr 1 (sekretariat) w terminie do dnia 21.03.2016 r. do godz. 1300.
2. Oferty złożone po terminie podanym wyżej, zostaną zwrócone wykonawcy, zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy.
3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 21.03.2016 r. o godz. 1315 w pokoju Nr 9 w siedzibie zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy w Strzegowie 06-445 Strzegowo ul. Plac Wolności 32.
4. Otwarcie ofert będzie jawne. Wykonawcy mogą być obecni przy otwieraniu ofert.”
W rozdziale XV Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert w SIWZ powinno być:
„1. Oferty należy składać w Urzędzie Gminy w Strzegowie pok. nr 1 (sekretariat) w terminie do dnia 31.03.2016 r. do godz. 1300.
2. Oferty złożone po terminie podanym wyżej, zostaną zwrócone wykonawcy, zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy.
3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 31.03.2016 r. o godz. 1315 w pokoju Nr 9 w siedzibie zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy w Strzegowie 06-445 Strzegowo ul. Plac Wolności 32.
4. Otwarcie ofert będzie jawne. Wykonawcy mogą być obecni przy otwieraniu ofert.”
4. Do SIWZ dodaje się załącznik Nr 13.1.4 do SIWZ - Szczegółowe specyfikacje techniczne Etap I i II, branża drogowa część 4 zawierający dział D.08.02.01. chodnik z płyt betonowych.
Pozostałe zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie ulegają zmianom.
Wójt Gminy Strzegowo
/-/ Wiesław Zalewski
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Strzegowo