Przetargi

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT - Opracowanie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla miejscowości Unierzyż


ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

o wartości szacunkowej nie przekraczającej progu (30 000,00 euro)

stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych

(tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) określonego w art. 4 pkt. 8

 

 Gmina Strzegowo zaprasza do złożenia oferty na:

Opracowanie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla miejscowości Unierzyż

 

 INFORMACJE OGÓLNE :

 1. Składając ofertę, wykonawca uznaje i akceptuje w pełni wszystkie warunki postawione w niniejszym  zaproszeniu do składania ofert.

 2. Od wykonawcy oczekuje się dokładnego zapoznania się i przestrzegania wszystkich instrukcji i warunków zawartych w niniejszym zaproszeniu. 

 3. Korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy adresować:

    Urząd Gminy w Strzegowie, ul. Plac Wolności 32, 06-445 Strzegowo.

 
 

 I. Nazwa oraz adres zamawiającego:

Gmina Strzegowo, ul. Plac Wolności 32, 06-445 Strzegowo, 

tel. 023 6794004, fax. 023 6794047

http://www.strzegowo.pl

e-mail: ug@strzegowo.pl

Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku, w godzinach 800 – 1600

NIP: 5691759048

REGON: 130378440

 

II. Opis przedmiotu zamówienia:

1. Przedmiot umowy obejmuje opracowanie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla miejscowości Unierzyż, gmina Strzegowo, zgodnie z uchwałą nr XXIII/138/2016 Rady Gminy Strzegowo z dnia 21 grudnia 2016 roku w sprawie przystąpienia do sporządzania Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla miejscowości Unierzyż, gmina Strzegowo stanowiącą załącznik Nr 4 do zaproszenia do składania ofert.

 

Prace wchodzące w skład przedmiotu zamówienia:

1)      Opracowanie MPZP zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 778 ze zm.), oraz aktem wykonawczym, tj. rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r., Nr 164, poz. 1587);

2)      Opracowanie ekofizjograficzne przygotowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjograficznych  (Dz. U. z 2002 r., Nr 155, poz. 1298);

3)      Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko wraz z prognozą oddziaływania ustaleń planu na środowisko przyrodnicze, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 353 ze zm.);

4)      Prognoza skutków finansowych uchwalenia planu z uwzględnieniem art. 36 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 778 ze zm.);

5)      Przygotowanie wniosku wraz z załącznikami w celu uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne (o ile będzie wymagany), zgodnie z ustawą z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t,j, Dz. U. z 2015 r., poz. 909);

6)      Inne opracowania i materiały wynikające z przepisów szczególnych, niezbędne do sporządzenia przedmiotu zamówienia.

 

Ponadto, w ramach przedmiotu zamówienia, wykonawca zobowiązuje się do:

1)      Prowadzenie bieżących konsultacji zastosowanych rozwiązań planistycznych z Zamawiającym;

2)      Prezentacji radnym przyjętych rozwiązań i stanu zaawansowania prac, w szczególności przed zakończeniem poszczególnych etapów prac projektowych, prezentacji projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego podczas posiedzeń Rady Gminy, Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej oraz dyskusji publicznej;

3)      Dokonywanie niezbędnych zmian i korekt wynikających z prowadzonych spotkań i konsultacji;

4)      Przygotowanie kompletu materiałów na spotkania, posiedzenia Komisji Rady Gminy, Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej oraz kompletnego projektu planu na sesję uchwalającą plan zagospodarowania przestrzennego;

5)      Przygotowanie niezbędnej korespondencji, uzyskanie wymaganych opinii i uzgodnień oraz innych informacji niezbędnych do przygotowania przedmiotu zamówienia;

6)      Prowadzenie strony formalno-prawnej do czasu ogłoszenia uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego;

7)      Sporządzenie całości dokumentacji prac planistycznych i przedłożenie Wojewodzie Mazowieckiemu w celu oceny jej zgodności z przepisami prawnymi oraz publikacji uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego;

8)      Do czasu stwierdzenia przez Wojewodę Mazowieckiego zgodności planu z przepisami prawnymi, wszystkie czynności związane z obowiązkiem sporządzenia planu należą do Wykonawcy.

Podkłady mapowe niezbędne do opracowania przedmiotu zamówienia, wynikające z art. 16 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, tj. kopię mapy zasadniczej w skali 1:2000 gromadzonej w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym, dostarcza Zamawiający.

 

2. Wszelkie koszty, w  tym związane z dojazdem i przyjazdem na miejsce  realizacji umowy oraz  koszty  pozostałych materiałów  potrzebnych  do  realizacji  zadania  ponosi  we własnym  zakresie Wykonawca, bez praw ich zwrotu od Zamawiającego.

6. Zaleca się, aby wykonawca na własną odpowiedzialność i ryzyko obejrzał miejsce robót oraz zgromadził wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty i podpisania umowy.

4. Rodzaj zamówienia – Usługi

5. Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

71410000-5– Usługi planowania przestrzennego

 

III. Termin realizacji/wykonania zamówienia:

Termin wykonania:  data zakończenia do dnia 15.12.2017 r.

 

IV. Opis sposobu obliczenia ceny:

1. Cenę oferty należy podać w formie ryczałtu.

Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny ten rodzaj wynagrodzenia określa w art. 632 następująco:

§ 1. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.

§ 2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może podwyższyć ryczałt lub rozwiązać umowę.

2. Cenę oferty należy obliczyć w oparciu o załączony druk oferty oraz warunki umowy.

3. Cena oferty  musi być podana w PLN cyframi i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Kwoty zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza.

4. Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia.

5. Cena może być tylko jedna.

 

V. Opis sposobu przygotowania oferty:

1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie przez jednego wykonawcę więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania alternatyw­ne, spowoduje jej odrzucenie.

2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

3. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

4. Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami musi być sporządzona przez Wykonawcę ściśle według postanowień zaproszenia do składania ofert.

5. Oferta musi być sporządzona według wzoru formularza oferty stanowiącego załącznik do zaproszenia do składania ofert.

6. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania lub ręcznie długopisem bądź niezmywalnym atramentem. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.

7. Proponuje się, aby wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami były kolejno ponumerowane i złączone w sposób trwały oraz na każdej stronie podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, przy czym co najmniej w miejscach wskazanych przez Zamawiającego (formularz oferty, oświadczenia) podpis powinien być czytelny (imię i nazwisko). Pozostałe strony mogą być parafowane.

8. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę i opatrzone datami ich dokonania.

9. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom.

10. Na ofertę powinny składać następujące dokumenty:

- formularz oferty,

- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

- wykaz wykonanych usług wraz z dowodami, potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,

- odpowiednie pełnomocnictwa wraz z dokumentem potwierdzającym umocowanie do udzielania pełnomocnictw (jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik),

11. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu/kopercie oznaczonej nazwą i adresem Zamawiającego oraz opisanych w następujący sposób:

 

 „Urząd Gminy w Strzegowie, 06-445 Strzegowo, ul. Plac Wolności 32

Oferta w postępowaniu na zadanie: Opracowanie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla miejscowości Unierzyż

Nie otwierać przed 16.03.2017 r. godz. 14:00”

 

12. Na opakowaniu należy podać nazwę i adres Wykonawcy, by umożliwić zwrot nie otwartej oferty w przypadku dostarczenia jej Zamawiającemu po terminie.

13. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę wyłącznie przed terminem składania ofert i pod warunkiem, że przed upływem tego terminu Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty. Powiadomienie to musi być opisane w sposób wskazany w pkt 11 oraz dodatkowo oznaczone słowami „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.

14. Zamawiający może żądać, w wyznaczonym przez siebie terminie, uzupełnienia dokumentów oraz złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

 

VI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:

1. Oferty należy składać w  Urzędzie Gminy w Strzegowie pok. nr 1 (sekretariat) w terminie do dnia  16.03.2017 r. do godz. 1400.

2. Ofertę złożoną po terminie składania ofert Zamawiający zwróci bez otwierania po upływie terminu składania ofert. Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego, a nie datę i godzinę jej wysłania przez Wykonawcę (np. przesyłką pocztową lub kurierską).

3. Otwarcie  ofert nastąpi w dniu 16.03.2017 r. do godz. 1415 w pokoju Nr 9 w siedzibie zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy w Strzegowie, 06-445 Strzegowo, ul. Plac Wolności 32.

4. Otwarcie ofert będzie jawne. Wykonawcy mogą być obecni przy otwieraniu ofert.

5. W przypadku nieobecności Wykonawcy przy otwieraniu ofert, Zamawiający prześle na jego pisemny wniosek, informację zawierającą nazwy i adresy Wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz ich ceny.

6. Podczas otwarcia ofert zamawiający poda, nazwy (firmę) oraz adres wykonawców, których oferta będzie otwierana, a także informacje dotyczące ceny oferty.

 

VII Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

1. Jej treść nie odpowiada treści zaproszenia do składania ofert,

2. Zostanie złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu,

3. Jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, w tym kodeksu cywilnego,

4. Wykonawca w wyznaczonym przez zamawiającego terminie nie przedłożył wymaganych dokumentów oraz wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.

 

 VIII. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

1. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, którego oferta będzie przedstawiała najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą sumę punktów w kryterium:

Najniższa cena  - 100%

2. Oferta najtańsza spośród ofert nieodrzuconych otrzyma 100 punktów. Pozostałe proporcjonalnie mniej, według formuły:

 

                                                   cena najniższa

punktacja badanej oferty =    -----------------------     x 100

                                                 cena badanej oferty

 

3. Zamawiający poprawi w ofercie:

1) oczywiste omyłki pisarskie;

2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.

4. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium.

5. Udzielenie zamówienia możliwe jest w przypadku otrzymania co najmniej jednej ważnej oferty.

6. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, wezwie on wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym przez niego terminie ofert dodatkowych.

7. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

8. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty, o:

1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), siedzibę i adres zamieszkania i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru

2) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie,

3) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;

8. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejsza spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny.

 

IX. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny  spełnienia tych warunków:

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają zdolności techniczne lub zawodowe do wykonania zamówienia:

Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, - w tym okresie wykonał co najmniej 2 zadania polegające na opracowaniu lub zmianie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego.

Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia,  w oparciu o informacje zawarte w  wykazie wykonanych usług (wzór wykazu stanowi załącznik Nr 2) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączonych dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

 

X. Wymagania dotyczące wadium:

Wadium nie jest wymagane.

 

XIII. Termin związania ofertą:

1. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni.

2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

3. W uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres oraz o przedłużenie ważności lub wniesienie nowego wadium, jeżeli było wymagane.

4. Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą nie powoduje utraty wadium – jeżeli wadium było wymagane.

 

XIV. Wykluczenie wykonawców:

Z postepowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców którzy:

a) nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu,

b) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą, jeżeli wadium było wymagane.

 

XV. Unieważnienie postępowania:

1. Postępowanie o udzielenie zamówienia unieważnia się w przypadkach, gdy:

1) nie wpłynęła żadna ważna oferta niepodlegająca odrzuceniu;

2) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

3) wystąpiła zmiana okoliczności, powodująca, że prowadzenie postępowania lub realizacja zamówienia nie leżą w interesie zamawiającego;

4) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy;

5) przed wyłonieniem wykonawcy zachodzi konieczność istotnej modyfikacji w przedmiocie zamówienia;

2. Postępowanie może być unieważnione bez podania przyczyny, w każdym momencie, przed otwarciem ofert.

 

XVI. Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcą:

Oświad­czenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się faksem (236794085) lub drogą elektroniczną (ug@strzegowo.pl). Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują korespondencję za pomocą faksu lub drogą elektroniczną – każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

Osobami upoważnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są pracownicy Urzędu Gminy w Strzegowie:

Zbigniew Welenc,  pok. nr 15 tel. 23 6794004 wew. 22.

 

XVII. Postanowienia końcowe:

1. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w projekcie umowy załączonym do zaproszenia do składania ofert – załącznik nr 2. W sporządzonej ofercie wykonawca musi uwzględnić zapisy projektu umowy.

2. Rozliczenia pomiędzy zamawiającym a wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich

3. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy Kodeks Cywilny.

 

Załączniki:

Załącznik Nr 1 - Formularz ofertowy,

Załącznik Nr 2 - Projekt umowy,

Załącznik Nr 3 - Wykaz wykonanych usług,

Załącznik Nr 4 -  Uchwała nr XXIII/138/2016 Rady Gminy Strzegowo z dnia 21 grudnia 2016 r.

 

Wójt Gminy Strzegowo

/-/ Wiesław Zalewski

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wójt
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Zbigniew Welenc
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 08 marca 2017 10:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Damian Sobiecki
Ilość wyświetleń: 2674
21 marca 2017 12:29 (Krzysztof Adamczyk) - Dodanie załącznika [zawiadomienie_o.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
08 marca 2017 11:03 (Damian Sobiecki) - Opublikowanie dokumentu.
08 marca 2017 11:02 (Damian Sobiecki) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_4___uchwala_nr_xxiii1382016_rady_gminy_strzegowo_z_dnia_ 21_grudnia_2016_r.pdf] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)