Strzegowo, dnia 09 sierpnia 2011 r.
Wszyscy uczestnicy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Dotyczy: postępowania pn. „Budowa kompleksu boisk sportowych w ramach programu Moje Boisko-Orlik 2012 (boisko piłkarskie oraz boisko wielofunkcyjne wraz z zapleczem sanitarno-szatniowym) w Dąbrowie.” Numer sprawy: 271.10.2011. (ogłoszenie o zamówieniu numer: 223204 - 2011)
Wyjaśnienia treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
W związku z wystąpieniem Wykonawców o wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (j. t. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759), udziela wyjaśnień.
Wykonawcy zadali następujące pytania:
Zapytanie nr 1.
Zamawiający w opisie boisk podaje wypełnienie nawierzchni z trawy syntetycznej jako granulat gumowy EPDM szary z recyklingu. Taki zapis jest niezgodny z wytycznymi Ministerstwa Sportu i Turystyki dla Programu Moje Boisko Orlik 2012 i SIWZ dla danego postępowania, która dokładnie określa jakiego wypełnienia może żądać Zamawiający. Nie można narzucić wypełnienie konkretnym granulatem, tylko powinien widnieć zapis „wypełnienie zgodnie z badaniem specjalistycznego laboratorium”. W związku z powyższym proszę o zmianę zapisu w projekcie z granulatu gumowego EPDM szary z recyklingu na "wypełnienie zgodne z badaniem specjalistycznego laboratorium”.
Zapytanie nr 2.
Czy Zamawiający wyraża zgodę - w przypadku realizacji zamówienia przez konsorcjum firm - na dokonanie płatności za wykonanie zamówienia na podstawie wystawionych faktur, na dwa odrębne rachunki: lidera i partnera konsorcjum?
Zapytanie nr 3.
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięcia terminu realizacji zadania na miesiące wiosenne 2012 roku w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy - niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót. Pragniemy nadmienić, że wykonanie nawierzchni poliuretanowej może nastąpić wyłącznie przy temperaturze stałej powyżej 10°C oraz przy odpowiedniej wilgotności podłoża. Wykonanie nawierzchni w temperaturze poniżej 10°C może spowodować uszkodzenie nawierzchni. Chcąc wykonać zamówienie zgodnie z wytycznymi producenta komponentów, jak również mając na uwadze okres gwarancji na wykonaną nawierzchnię prosimy o uwzględnienie powyższego zapytania.
Zapytanie nr 4.
Proszę określić kolorystykę nawierzchni poliuretanowej na boisku wielofunkcyjnym
Zapytanie nr 5.
W przedmiarze poz, 18 oraz w Opisie technicznym Inwestor opisuje wykonanie nawierzchni z trawy syntetycznej i wypełnienie jej granulatem EPDM, taki zapis jest niedopuszczalny, ponieważ wypełnienie trawy syntetycznej powinno być zgodne z badaniem- specjalistycznego laboratorium tak jak to jest ujęte w typowej j SIWZ. Proszę o dopasowanie SiWZ i dokumentacji technicznej zgodnie z obowiązującą nową Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia na rok 2011.
Proszę mieć na uwadze że jakiekolwiek zmiany „typowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)”, w treści:
a) rozdziału 2, punkt 2.1 Budowa boiska do piłki nożnej i punkt 2.2 Budowa boiska wielofunkcyjnego, a także
b) rozdziału 6, punkt 1 Dokumenty dotyczące nawierzchni poliuretanowej i punkt 2 Dokumenty dotyczące systemu
nawierzchni z trawy syntetycznej, spowodują odstąpienie od dofinansowania inwestycji ze środków z budżetu państwa (Ministerstwa Sportu i Turystyki) i środków samorządowych (urzędów marszałkowskich), Należy również podkreślić, iż zgodnie z rekomendacją CBA w roku 2011 przyjęto, że jedynym dozwolonym kryterium oceny ofert jest kryterium ceny.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej www.orlik2012.pl
Zapytanie nr 6.
W Opisie technicznym str. 6 Zamawiający wymienia wyposażenie sportowe l m.in. pojawiają się bramki do piłki ręcznej, które nie zostały uwzględnione w przedmiarze. W związku tym prosię wyjaśnić, czy Zamawiający Wymaga dostarczenia i zamontowania bramek do piłki ręcznej?
W odpowiedzi na pytania dotyczące postępowania pn. „Budowa kompleksu boisk sportowych w ramach programu Moje Boisko-Orlik 2012 (boisko piłkarskie oraz boisko wielofunkcyjne wraz z zapleczem sanitarno-szatniowym) w Dąbrowie.”, niniejszym podaję co następuje:
Ad.1. Wypełnienie nawierzchni z trawy syntetycznej należy wykonać zgodnie z treścią rozdziału 2, punkt 2.1 SIWZ tj: wypełnienie traw należy wykonać zgodnie z badaniem specjalistycznego laboratorium np. Labosport lub ISA – Sport lub Sports Labs Ltd. W dokumentacji projektowej zostaną wprowadzone nieistotne zmiany dotyczące wypełnienia nawierzchni . Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego projektant dokona kwalifikacji zamierzonego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego.
Ad. 2. Lider konsorcjum powinien obciążyć Zamawiającego całym wynagrodzeniem za wykonane prace wystawiając fakturę VAT od całej kwoty wynagrodzenia, chyba że umowa konsorcjum przewiduje inny sposób rozliczania się konsorcjantów. Uczestnicy konsorcjum zobowiązują się w niej do współpracy, jednakże rozliczanie prac i wystawianie faktur za wykonane prace winno odbywać się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa podatkowego.
Ad.3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości przesunięcia terminu realizacji zadania na 2012 rok
Ad. 4. Nawierzchnię boiska wielofunkcyjnego należy wykonać w kolorze ceglastym.
Ad. 5. Wypełnienie nawierzchni z trawy syntetycznej należy wykonać zgodnie z treścią rozdziału 2, punkt 2.1 SIWZ tj: wypełnienie traw należy wykonać zgodnie z badaniem specjalistycznego laboratorium np. Labosport lub ISA – Sport lub Sports Labs Ltd. W dokumentacji projektowej zostaną wprowadzone nieistotne zmiany dotyczące wypełnienia nawierzchni . Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego projektant dokona kwalifikacji zamierzonego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego.
Ad. 6. Zamawiający nie wymaga dostarczenia i zamontowania bramek do piłki ręcznej.
Wójt Gminy Strzegowo
/-/ Wiesław Zalewski
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Strzegowo