Przetargi

Zmiana treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - Budowa drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap II

Strzegowo 28.03.2017 r.

271.3.2017

Zamawiający:

Gmina Strzegowo

06-445 Strzegowo

ul. Plac Wolności 32

Wszyscy uczestnicy

postępowania o udzielenie

zamówienia publicznego

 

Dotyczy przetargu nieograniczonego na: Budowę drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap II – ogłoszenie o zamówieniu nr 42871 - 2017 z dnia 2017-03-14 r.

 

ZMIANA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ)

 

 

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 i 6 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) zamawiający dokonuje poniższych zmian treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:

 

1. W rozdziale III Opis przedmiotu zamówienia ust. 1 w SIWZ jest:

„1. Przedmiot zamówienia:

Niniejsze zamówienie jest współfinansowane z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operację typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych" w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich".

 

Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap II od km 0+000,00 do km 1+800,00 poprzez przebudowę drogi gminnej Strzegowo – Kuskowo – Budy Giżyńskie, od skrzyżowania z drogą gminną Strzegowo – Kuskowo – Wola Kanigowska (ul. Ciechanowska), do skrzyżowania z drogą leśną (dz. nr 111 obręb Leszczyna) o długości 1800 m, wraz z przebudową mostu na rzece „Wisiołka”.

 

 Dla Etapu II przyjęto w przekroju poprzecznym następujące elementy:

- jezdnia o szerokości 5,50 m obramowana krawężnikiem betonowym przekrój półuliczny z jednostronnym spadkiem w prawo do projektowanego rowu,

- ścieżkę rowerową dwukierunkową szerokości 2,50 m po stronie prawej o nawierzchni z betonu asfaltowego kolorowego (koloru czerwonego),

- rów odwadniający zmiennej szerokości po stronie lewej,

- pobocze szer. 1,00 m po stronie lewej,

Istniejąca nawierzchni zostanie obustronnie poszerzona oraz wzmocniona nowymi warstwami asfaltowymi. Na odcinku od km 0+982,00 do km 1+022,00 w obrębie istniejącego mostu, który zostanie przeprojektowany na przepust z blach falistych projektuje się nową nawierzchnię.

Grunty nienośne (torfy) w obrębie istniejącej konstrukcji mostowej należy wymienić na grunty niewysadzinowe (piaski) formułując z nich nasypy w obrębie  nowej konstrukcji przepustu z blach falistych. W związku z projektowanym przekrojem jednostronnym warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego grubości zmiennej, o której mowa w opisie technicznym i przekrojach normalnych,  (wskazana również jako pozycja 5.1 pomocniczego przedmiaru z wpisaną średnią grubością warstwy) została zaprojektowana aby uzyskać spadek jednostronny po profilowaniu.  

 

Wycinka drzew zostanie dokonana zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2031, z 2016 r. poz. 1250). Wycince będą podlegały lasy, które stanowiły własność Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe jak również własność prywatną. Lasy Państwowe dokonają nieodpłatnej wycinki drzew i krzewów oraz je uprzątną. Drewno pozyskane z tej wycinki drzew i krzewów stanie się nieodpłatnie własnością Lasów Państwowych. Koszty wycinki drzew i krzewów w wieku do 20 lat oraz znajdujących się wcześniej na gruntach prywatnych ponosi Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia.

Wszystkie konary, gałęzie, karpy korzeniowe, itp. pozostałe po Lasach Państwowych, jak i lasach i drzewach znajdujących się wcześniej na gruntach prywatnych (oprócz dłużyc, które należy przekazać zamawiającemu) muszą dodatkowo zostać zagospodarowane przez Wykonawcę np. zrębkowane do celów energetycznych lub zutylizowane w inny sposób. 

Zamówienie obejmuje również stabilizację granic pasa drogowego, przez uprawnionego geodetę, po wykonaniu robót budowlanych, zbrojonymi słupkami z betonu C 20/25, w postaci ściętego ostrosłupa o kwadratowej podstawie z wyrytym na górze krzyżem wystającymi ponad poziom terenu o około 0,10 m. Stabilizacji podlegają wszystkie punkty graniczne pasa drogowego z działkami przyległymi do pasa drogowego. W miejscach, gdzie istnieje zagrożenie bezpieczeństwa dla pieszych i innych użytkowników dróg np. chodniki, zjazdy skrzyżowania dróg granicznik geodezyjny należy wkopać na poziomie gruntu.

Dodatkowo do trwałej stabilizacji geodezyjnych punktów granicznych pasa drogowego należy użyć znaków granicznych wykonanych z betonu C 20/25 zbrojonego 4 prętami Ø 10, w których część nadziemna jest barwy żółtej (pomalowany farbą chlorokauczukową) z wytłoczonym czarnym napisem „PAS DROGOWY”, część podziemna świadka, osadzana w gruncie, zabezpieczona jest lepikiem. Znaki graniczne należy wkopać przy „linii” granicznej - tj. na gruncie Gminy Strzegowo, przy wkopanych geodezyjnych punktach granicznych jako tzw. świadki punktu granicznego, w pozycji pionowej (przy wykorzystaniu poziomicy), zwrócone napisem w kierunku jezdni. Znaki PD należy wkopać w odległości maksymalnie 30 cm od granicznika.

Gmina Strzegowo informuje, że I Etap budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa został zrealizowany w 2016 roku i na podstawie zawiadomienia o zakończeniu budowy stanowiącego załącznik Nr 10 do SIWZ przystąpiono do jego użytkowania.”

 

W rozdziale III Opis przedmiotu zamówienia ust. 1 w SIWZ powinno być:

„1. Przedmiot zamówienia:

Niniejsze zamówienie jest współfinansowane z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operację typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych" w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich".

 

Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap II od km 0+000,00 do km 1+800,00 poprzez przebudowę drogi gminnej Strzegowo – Kuskowo – Budy Giżyńskie, od skrzyżowania z drogą gminną Strzegowo – Kuskowo – Wola Kanigowska (ul. Ciechanowska), do skrzyżowania z drogą leśną (dz. nr 111 obręb Leszczyna) o długości 1800 m, wraz z przebudową mostu na rzece „Wisiołka”.

 

 Dla Etapu II przyjęto w przekroju poprzecznym następujące elementy:

- jezdnia o szerokości 5,50 m obramowana krawężnikiem betonowym przekrój półuliczny z jednostronnym spadkiem w prawo do projektowanego rowu,

- ścieżkę rowerową dwukierunkową szerokości 2,50 m po stronie prawej o nawierzchni z betonu asfaltowego kolorowego (koloru czerwonego),

- rów odwadniający zmiennej szerokości po stronie lewej,

- pobocze szer. 1,00 m po stronie lewej,

Istniejąca nawierzchni zostanie obustronnie poszerzona oraz wzmocniona nowymi warstwami asfaltowymi. Na odcinku od km 0+982,00 do km 1+022,00 w obrębie istniejącego mostu, który zostanie przeprojektowany na przepust z blach falistych projektuje się nową nawierzchnię.

Grunty nienośne (torfy) w obrębie istniejącej konstrukcji mostowej należy wymienić na grunty niewysadzinowe (piaski) formułując z nich nasypy w obrębie  nowej konstrukcji przepustu z blach falistych. W związku z projektowanym przekrojem jednostronnym warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego grubości zmiennej, o której mowa w opisie technicznym i przekrojach normalnych,  (wskazana również jako pozycja 5.1 pomocniczego przedmiaru z wpisaną średnią grubością warstwy) została zaprojektowana aby uzyskać spadek jednostronny po profilowaniu.  

Zamawiający wymaga ręcznego plantowania powierzchni skarp nasypów (wskazane również jako pozycja 2.4 pomocniczego przedmiaru) wraz z nawiezieniem gruntu urodzajnego warstwą gr. 10 cm oraz wysiewem nasion traw.

 

Wycinka drzew zostanie dokonana zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2031, z 2016 r. poz. 1250). Wycince będą podlegały lasy, które stanowiły własność Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe jak również własność prywatną. Lasy Państwowe dokonają nieodpłatnej wycinki drzew i krzewów oraz je uprzątną. Drewno pozyskane z tej wycinki drzew i krzewów stanie się nieodpłatnie własnością Lasów Państwowych. Koszty wycinki drzew i krzewów w wieku do 20 lat oraz znajdujących się wcześniej na gruntach prywatnych ponosi Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia.

Wszystkie konary, gałęzie, karpy korzeniowe, itp. pozostałe po Lasach Państwowych, jak i lasach i drzewach znajdujących się wcześniej na gruntach prywatnych (oprócz dłużyc, które należy przekazać zamawiającemu) muszą dodatkowo zostać zagospodarowane przez Wykonawcę np. zrębkowane do celów energetycznych lub zutylizowane w inny sposób. 

Zamówienie obejmuje również stabilizację granic pasa drogowego, przez uprawnionego geodetę, po wykonaniu robót budowlanych, zbrojonymi słupkami z betonu C 20/25, w postaci ściętego ostrosłupa o kwadratowej podstawie z wyrytym na górze krzyżem wystającymi ponad poziom terenu o około 0,10 m. Stabilizacji podlegają wszystkie punkty graniczne pasa drogowego z działkami przyległymi do pasa drogowego. W miejscach, gdzie istnieje zagrożenie bezpieczeństwa dla pieszych i innych użytkowników dróg np. chodniki, zjazdy skrzyżowania dróg granicznik geodezyjny należy wkopać na poziomie gruntu. Stabilizacji granic pasa drogowego należy dokonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczania nieruchomości oraz zgodnie z Załącznikiem Nr 7.1 do SIWZ – Decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, która zatwierdziła projekty podziału nieruchomości.

Dodatkowo do trwałej stabilizacji geodezyjnych punktów granicznych pasa drogowego należy użyć znaków granicznych wykonanych z betonu C 20/25 zbrojonego 4 prętami Ø 10, w których część nadziemna jest barwy żółtej (pomalowany farbą chlorokauczukową) z wytłoczonym czarnym napisem „PAS DROGOWY”, część podziemna świadka, osadzana w gruncie, zabezpieczona jest lepikiem. Znaki graniczne należy wkopać przy „linii” granicznej - tj. na gruncie Gminy Strzegowo, przy wkopanych geodezyjnych punktach granicznych jako tzw. świadki punktu granicznego, w pozycji pionowej (przy wykorzystaniu poziomicy), zwrócone napisem w kierunku jezdni. Znaki PD należy wkopać w odległości maksymalnie 30 cm od granicznika.

Gmina Strzegowo informuje, że I Etap budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa został zrealizowany w 2016 roku i na podstawie zawiadomienia o zakończeniu budowy stanowiącego załącznik Nr 10 do SIWZ przystąpiono do jego użytkowania.”

 

2. W rozdziale XVI Opis sposobu przygotowania oferty ust. 13 w SIWZ jest:

„13. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu/kopercie oznaczonej nazwą i adresem Zamawiającego oraz opisanych w następujący sposób:

 

„Urząd Gminy w Strzegowie, ul. Plac Wolności 32, 06 – 445 Strzegowo

Oferta w postępowaniu na budowę drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap II

NIE OTWIERAĆ przed dniem 30.03.2017 roku, godz. 13:15”.

 

W rozdziale XVI Opis sposobu przygotowania oferty ust. 13 w SIWZ powinno być:

„13. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu/kopercie oznaczonej nazwą i adresem Zamawiającego oraz opisanych w następujący sposób:

 

„Urząd Gminy w Strzegowie, ul. Plac Wolności 32, 06 – 445 Strzegowo

Oferta w postępowaniu na budowę drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa - Etap II

NIE OTWIERAĆ przed dniem 12.04.2017 roku, godz. 13:15”.

 

3. W rozdziale XVII Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert ust. 1 w SIWZ jest:

„1. Oferty należy składać w  Urzędzie Gminy w Strzegowie pok. nr 1 (sekretariat) w terminie do dnia  30.03.2017 r. do godz. 1300.

 

W rozdziale XV Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert ust. 1 w SIWZ powinno być:

„1. Oferty należy składać w  Urzędzie Gminy w Strzegowie pok. nr 1 (sekretariat) w terminie do dnia  12.04.2017 r. do godz. 1300.

 

4. W rozdziale XVII Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert ust. 4 w SIWZ jest:

„4. Otwarcie  ofert nastąpi w dniu 30.03.2017 r. o godz. 1315 w pokoju Nr 9 w siedzibie zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy w Strzegowie 06-445 Strzegowo, ul. Plac Wolności 32.”

 

W rozdziale XV Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert ust. 4 w SIWZ powinno być:

„4. Otwarcie  ofert nastąpi w dniu 12.04.2017 r. o godz. 1315 w pokoju Nr 9 w siedzibie zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy w Strzegowie 06-445 Strzegowo, ul. Plac Wolności 32.”

 

5. Do SIW dodaje się poprawiony załącznik nr 3 do SIWZ - Poprawiony druk oświadczenia dotyczący spełnienia warunków udziału w postepowaniu. Załączony pierwotnie Załącznik nr 3 do SIWZ - Druk oświadczenia dotyczący spełnienia warunków udziału w postepowaniu przestaje obowiazywać.

6. Do SIWZ dodaje się załącznik Nr 9.5 do SIWZ - Załącznik Nr 1 do projektu wykonawczego budowy drogi gminnej wschodniej obwodnicy Strzegowa.

 

Pozostałe zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie ulegają zmianom.

 

Wójt Gminy Strzegowo


               /-/ Wiesław Zalewski

Wiadomości powiązane

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wójt
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 marca 2017 13:17
Dokument wprowadzony do BIP przez: Damian Sobiecki
Ilość wyświetleń: 1893
28 marca 2017 13:18 (Damian Sobiecki) - Opublikowanie dokumentu.
28 marca 2017 13:17 (Damian Sobiecki) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_95_do_siwz__zalacznik_nr_1_do_projektu_wykonawczego_budo wy_drogi_gminnej_wschodniej_obwodnicy_strzegowa.pdf] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)
28 marca 2017 13:17 (Damian Sobiecki) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_3_do_siwz__poprawiony_druk_oswiadczenia_dotyczacy_spelni enia_warunkow_udzialu_w_postepowaniu.doc] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)